studio cati

Firmy typu umożliwiają prowadzenie badań i rozmów telefonicznych opierając się o indywidualne programy do statystyki.

To świetna opcja dla średnich firm, szukających firm zewnętrznych prowadzących takie usługi.

System Informacji Marketingowych w Wikipedii

System informacji marketingowych (SIM) - sformalizowany i powiązany wewnętrznie zespół osób, urządzeń oraz procedur stworzonych w celu zapewnienia uporządkowanego dopływu trafnych informacji ze źródeł wewnętrznych i zewnętrznych na potrzeby podejmowania decyzji marketingowych.
To metoda ciągłego planowania, zbierania i przechowywania oraz analizy danych. System informacji marketingowej ułatwia podejmowanie dwóch kategorii decyzji: programowanych i nieprogramowanych.
SIM powinien być okresowo weryfikowany w celu oceny wartości dostarczonych informacji i sformułowania zapotrzebowania na nowe informacje.

Wyniki badań marketingowych i informacje uzyskane z systemu informacji marketingowej są względem siebie komplementarne.

Ze względu na potrzebę sprawnego przetwarzania dużej liczby danych, SIM funkcjonuje zazwyczaj przy wykorzystaniu Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/System_informacji_marketingowych

Sens badania opinii

studio catiWarto poznać swoich konsumentów bliżej, a przynajmniej ich preferencje, to co lubią, co ich interesuje.
Jest wiele możliwości, aby tego dokonać, ale na szczególną uwagę zasługują badania telefoniczne, ponieważ gwarantują bezpośredni kontakt konsultanta z klientem, który może powiedzieć o wszystkim co lubi, a czego nie w naszej firmie, usłudze, czy o naszym produkcie. Takie dane mogą bardzo pomóc w ogólnym rozwoju firmy, oraz zapewnić stały napływ nowych klientów, oczywiście jeśli tylko posłuchamy co nasi klienci mają do powiedzenia.

Koszt takich badań zależy od działalności, obszaru działania oraz kilku innych czynników.

Ogólnie jest to warta przeprowadzenia inwestycja w każdej średniej i dużej firmie, która ceni sobie opinie klientów i konsumentów.

Prowadzenie rozmowy

Skrypt dla konsultanta telefonicznego powinien zawierać pewne podstawowe informacje o tematyce rozmowy z klientem, lub ankietowanym.
Nie można wrzucić pracownika 'na żywioł', ponieważ w większości przypadków z takiej rozmowy nic nie będzie. Skrypt to podstawa, ale nie powinien stanowić ograniczenia dla konsultanta, a postępowanie niezgodnie z nim, nie powinno być karane, zwłaszcza jeżeli rozmowa zakończyła się sukcesem. Często na nasz numer prywatny dzwonią ankieterzy z firm marketingowych, aby zadać kilka pytań odnoście nowości rynkowej, promocjach itp. Jeżeli mamy czas warto na te parę pytań odpowiedzieć.

W końcu nie próbują nam niczego sprzedać, a jedynie zbierają pewne dane.

Oczywiście wiele zależy od czasu w którym taki telefon otrzymamy, ponieważ telemarketerzy mają straszne wyczucie czasu..

Widok do druku:

studio cati

Poprzednie wpisy:

Następne wpisy: