badania rynkowe Warszawa

A ty co wiesz o marketingu? Tekst na temat biznesu i marketingu.
Chcesz wiedzieć więcej? Zobacz

Jak jest z wiedzą o marketingu?

badania rynkowe WarszawaI to jest problem, bo bez znajomości podstaw funkcjonowania firmy na rynku, ciężko będzie osiągnąć sukces.

Nie mówię, że trzeba od razu zatrudniać menadżera.

Przede wszystkim zanim...otworzymy własną działalność, przyjrzyjmy się jak funkcjonuje konkurencja, sprawdźmy czy będzie jeszcze miejsce dla nas. Dobrze jest się wyróżniać na tle konkurencji, warto więc zaplanować chociaż zarys biznesplanu. I nie warto się zrażać.

Często na sukces trzeba po prostu poczekać.

Co to jest marketing?

Marketing ? handel aktywny, wychodzący naprzeciw potrzebom klienta, próbujący odgadnąć skryte potrzeby klienta, usiłujący te potrzeby uświadamiać oraz pobudzać, a nawet kreować i zaspokajać je.
Pojęcie marketingu zdefiniowano po raz pierwszy w 1941 roku i opisano je jako ?prowadzenie działalności gospodarczej, odnoszącej się do przepływu towarów i usług od producenta do konsumenta lub użytkownika?. W marketingu najważniejsza jest świadomość, że klient i jego oczekiwania to najważniejszy element biznesu (jeśli nie ma klientów, przedsiębiorstwo w sensie ekonomicznym traci rację bytu) oraz wynikający z tej świadomości proces identyfikowania i zaspokajania potrzeb klienta ? przy równoczesnym zapewnieniu zysku przedsiębiorstwa i ciągłości jego funkcjonowania. Osiągnięciu celu służą techniki wspomagające ten proces: badania rynku, kształtowania produktu, oddziaływania na rynek, ustalania ceny, sprzedaży. Marketing posiada wiele definicji naukowych. Jednak najprościej mówiąc marketing to działanie mające na celu wynajdowanie, pobudzanie i zaspokajanie potrzeb podmiotów gospodarczych. Określeniem ?marketing? nazywa się też dziedzinę wiedzy analizującą wspomnianą działalność. W ramach marketingu możemy wyróżnić wiele zagadnień, takich jak: - odnajdowanie i ocenianie możliwości rynkowych, prowadzących do zaspokojenia potrzeb określonych odbiorców (nabywców) oraz dokładne ustalenie tych potrzeb - opracowywanie w oparciu o tę wiedzę produktu oraz strategii jego dystrybucji - przygotowanie odpowiedniej strategii ceny i promocji - reklama i informacja o produkcie, jak np.

marketing wirusowy, product placement Działania marketingowe dzielone są na cztery podstawowe typy tzw.

marketing mix.

Są to: cena, produkt, dystrybucja i promocja.

Współcześnie zdarza się, iż specjaliści do spraw marketingu wyróżniają kolejne elementy ? ludzie (people), świadectwo materialne (physical evidence), zestaw ? opakowanie (package), proces, przyzwolenie (permission), rekomendację (pass-along), pozycjonowanie (plasowanie), nagłośnienie (publicity), czynnik wyróżniający (fioletowa krowa ? purple cow). Według stratega marketingowego Jaya Abrahama, wyróżnia się trzy sposoby zwiększania zyskowności firmy poprzez działania marketingowe: - pozyskać nowych klientów, - sprawić, by klienci więcej kupowali, - sprawić, by klienci częściej kupowali. Połączenie tych trzech działań prowadzić ma do wykładniczego tempa rozwoju firmy.Źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Marketing

Pomysł na biznes najważniejszy

Co trzeba wiedzieć przed założeniem własnego biznesu? Jak przetrwać na rynku i odnieść sukces? I czy trzeba się bać ryzyka związanego z własną firmą? Te pytanie zadaje sobie chyba każdy, kto chce założyć pierwszą firmę.
Wiemy, że łatwo nie jest - koszty mogą być zbyt wysokie, zniechęcają urzędy i cała "papierologia". Jednak przede wszystkim musimy mieć pomysł na biznes.
I musimy poznać rynek.

Fajnie, jeśli mamy dostęp do danych statystycznych, albo że wiemy jak wygląda dana branża od wewnątrz.

Trzeba wziąć pod uwagę aspekt konkurencji, popytu i podaży.
Bo czy będzie miejsce na kolejną, taką samą firmę? Często odpowiedź jest negatywna.

Ogólnie warto postawić na coś oryginalnego, ale musimy też być świadomi kosztów.

To trzeba sobie dobrze przemyśleć, zwłaszcza jeżeli nasz kapitał ma pochodzić z kredytu.

Nie nastawiajmy się na to, że wielkie zyski będą od razu.
Może tak być, ale zdarza się raczej rzadko. Nie rezygnujmy z marzeń o własnym biznesie, bo gospodarka jest jak natura - nie znosi próżni. Więc jeśli nie zrealizujemy naszego genialnego pomysłu, to zrobi to ktoś inny. .

Widok do druku:

badania rynkowe Warszawa

Poprzednie wpisy:

Następne wpisy: