Historia autobusu miejskiego
Pierwsze autobusy powstawały na bazie samochodów ciężarowych. Nadwozia były drewniane.
Następnie ustaliła się forma specjalnych nadwozi autobusowych na adaptowanych do tego celu podwoziach z obniżoną w pewnym stopniu przez wygięcie podłużnic nad mostami ? podłogą nadwozie nieniosące lub nadwozie samonośne. Nadwozia autobusów miejskich zaczęły być wykorzystywane także do budowy trolejbusów.
Autobusy miejskie miały przez długi czas te same nadwozia co dalekobieżne i turystyczne. Były to tylko wersje z tym samym kadłubem różniące się jedynie wyposażeniem, gdzie autobus miejski miał drzwi zamykane i otwierane zdalnie (siłownikiem lub ręcznym układem prostowodowym), dużo uchwytów dla pasażerów, oraz mniej siedzeń. Z czasem dodawano więcej coraz szerszych drzwi, a także podniesiono dachy dla poprawienia widoczności dla pasażerów stojących. Jako drzwi sterowane zdalnie stosowane są w autobusach i innych pojazdach komunikacji zbiorowej drzwi składane, odstawiane ? w widłach nośnych ? do wewnątrz (najczęściej) oraz na zewnątrz (zapewniające pełną szczelność). Rozwój nadwozi samonośnych i wzrost poziomu przemysłu spowodował zróżnicowanie kadłubów autobusów dalekobieżnych i miejskich, gdzie te ostatnie miały coraz bardziej obniżoną podłogę (często tylko częściowo), aż do powstania konstrukcji niskopodłogowych.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Autobus_miejski
Jak zorganizować przejazdy busem?
Busy stanowią obecnie jedną z głównych form transportu, szczególnie w okolicach, gdzie nie ma dostępu do portów lotniczych czy kolei. Czy zamówienie tego rodzaju usług transportowych jest skomplikowane? Jak to zrobić? Najczęściej wystarczy po prostu skontaktować się z przedstawicielami firmy transportowej i przedstawić im swoje wymagania, a oni z pewnością dobiorą najlepszy dla naszych potrzeb pojazd. W wielu przypadkach możemy obecnie wyrazić chęć wynajęcia busa przez Internet podając własne dane kontaktowe, a wtedy pracownicy firmy transportowej sami dzwonią do nas z ofertą odnośnie zakresu ich usług. Niewątpliwie jest to bardzo wygodne dla klienta także z tego względu, że trasa przejazdu może zacząć się w wybranym przez nas miejscu.
Autokar kontra autobus
Autokar (autobus turystyczny, autobus dalekobieżny) ? autobus przystosowany do przewozów pasażerskich na duże odległości, na trasach międzymiastowych i międzynarodowych. Według definicji Europejskiej Komisji Gospodarczej, Eurostatu i Międzynarodowego Forum Transportu jest to pasażerski mechaniczny pojazd drogowy przeznaczony do przewozu więcej niż 24 osób (wliczając kierowcę) i posiadający wyłącznie miejsca siedzące
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Autokar